Με Υδρογόνο στη μέση της ερήμου..

Η ιδέα ενός ταξιδιού στην έρημο με ηλεκτρικό αυτοκίνητο ακούγεται πολύ κακή, όμως το Hyundai Nexo με κυψέλη καυσίμου ανατρέπει τα δεδομένα.. Το ιδιαίτερο ταξίδι μας στην έρημο, μόλις έχει ξεκινήσει..

Η έρημος είναι ένα τόσο συναρπαστικό μέρος, που μπορείς να ακούσεις μέχρι και τους χτύπους της καρδιάς σου.. Αντίστοιχα, υπάρχουν αυτοκίνητα που είναι τόσο ήσυχα κατά τη διάρκεια της διαδρομής, που μπορείς να νιώσεις τους χτύπους στο στήθος σου. Ειδικά αν οδηγείς και στην έρημο.. Βέβαια, αυτό συμβαίνει σχεδόν σε κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά ας είμαστε σοβαροί.. Θα πήγαινε κανείς στην έρημο? 

Σε ένα μέρος, όπου ο πλησιέστερος σταθμός φόρτισης δεν είναι παρά μια οπτική ψευδαίσθηση στον ορίζοντα? Εκεί όπου δεν θέλεις να απενεργοποιήσεις τον κλιματισμό για εξοικονόμηση ενέργειας, και όπου δεν διαθέτεις εφεδρική συσκευή ενέργειας στο πορτπαγκάζ? Εκεί όπου ο ήλιος προσφέρει δωρεάν οικολογική ενέργεια, αλλά είναι άχρηστη αφού δεν μπορείς να την εκμεταλλευτείς στο αυτοκίνητό σου?

Κι όμως, η απάντηση σε όλα αυτά είναι ...ναι, από τη στιγμή που το ηλεκτρικό αυτό αυτοκίνητο παράγει δική του ενέργεια, με αυτονομία που αγγίζει τα 600 χιλιόμετρα. Στην περίπτωση αυτή μιλάμε για ένα Hyundai Nexo με κυψέλη καυσίμου και ρεζερβουάρ υδρογόνου. Μεταξύ του Hollywood και της βραχώδους έρημου του Vasquez βόρεια του Λος ¶ντζελες, είναι μια διαδρομή 100 χιλιομέτρων.Εδώ υπάρχει ένα τουριστικό βενζινάδικο και μερικά καταστήματα με αναμνηστικά, την ώρα που εκεί υπάρχουν άμμος, θάμνοι, βράχοι και απόλυτη σιωπή που διαταράσσεται μόνο από την κύλιση των τροχών.

Για τον αυτοκινητόδρομο έχουμε επιλέξει normal mode και έχουμε ρυθμίσει το επίπεδο ανάκτησης στα χειριστήρια του τιμονιού στο επίπεδο 2 (από τα 3). Καθώς φτάνουμε στην έρημοαλλάζουμε σε eco mode, για να εξοικονομήσουμε υδρογόνο και επειδή μεταξύ των βράχων και των κάκτων το μόνο που σε νοιάζει είναι απλώς να τα περάσεις, συνεχίζοντας την πορεία σου. Ο αέρας είναι ζεστός, ξηρός και καθαρός.. Δεν υπάρχει καπνός, εκτός του νερού που στάζει από την εξάτμιση και εξατμίζεται στην άμμο της ερήμου μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα..

Το SUV των 1,8 τόνων δεν είναι off-roader, αλλά είναι αρκετό για τους βράχους Vasquez, αρκεί να μην οδηγείτε πάνω στα βράχια. Η αυτονομία στα όργανα δείχνει πάνω από 350 χιλιόμετρα. Χαμογελάς! Όχι μόνο δεν αγχώνεσαι, αλλά ενεργοποιείς και το κλιματιστικό, έτσι ..γιατί μπορείς. Βγείτε, απολαύστε τη σιωπή, τη μεγάλο ύπαιθρο. Κοιτάξτε τη λευκή άμαξα της σύγχρονης ¶γριας Δύσης. Η Καλιφόρνια είναι μια από αυτές τις γωνιές του κόσμου, όπου δεν θα συναντήσεις εύκολα ένα αυτοκίνητο κυψελών καυσίμου. Η ερώτηση είναι αν ένα μοντέλο με τη δική του μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας είναι καλύτερο από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο?

Πηγή: autoagora.gr