Volvo: Σβήνει 93 κεράκια, και ‘’βλέπει’’ υδρογόνο

Η κορυφαία σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία σβήνει απόψε ‘’κεράκια’’ καθώς σαν σήμερα το 1926 ιδρύθηκε. Πλέον, 93 χρόνια μετά,  ο σουηδικός κολοσσός κοιτάζει το μέλλον, και ‘’βλέπει’’ το υδρογόνο ως λύση. Το Tomorrow News λοιπόν με αφορμή τα γενέθλια της Volvo, κάνει μία αναδρομή στο παρελθόν της, με μία ματιά στο μέλλον της. 

Ιστορική αναδρομή:

Ήταν 10 Αυγούστου του 1926 όταν η Volvo ιδρύεται από την επίσης σουηδική εταιρεία SKF, τη γνωστή και σήμερα κατασκευάστρια ρουλεμάν. Μετά από σχεδόν έναν χρόνο, και συγκεκριμένα στις 14 Απριλίου 1927, ξεκινά βήμα-βήμα την κατασκευαστική και εμπορική της δραστηριότητα. Το πρώτο αυτοκίνητο που παράχθηκε από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της, ήταν στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας.

Αυτό που οδήγησε στην ίδρυση της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας ήταν ο ξαφνικός θάνατος της γυναίκας του διευθυντή πωλήσεων της SKF σε αυτοκινητικό δυστύχημα. Ο Ασάρ Γκαμπρίελσον απέκτησε έκτοτε ως στόχο ζωής την κατασκευή ενός αυτοκινήτου που θα το χαρακτηρίζει κατά 100% η ασφάλεια. Συνοδοιπόρος στη προσπάθεια του αυτή, στάθηκε ο μηχανικός Γκούσταβ Λάρσον. Οι δύο τους δημιούργησαν τη Volvo, ως θυγατρική της SKF.

Τιp : Το όνομα της εταιρίας (Volvo) προέρχεται από τη λατινική λέξη που στα ελληνικά σημαίνει ρολλάρω, κυλώ.

Μετά από σχεδόν 7 χρόνια, και συγκεκριμένα το 1935, η Volvo εισήλθε στο χρηματιστήριο και η SKF αποφάσισε να πουλήσει τις μετοχές της. Έτσι, η Volvo μετετράπη σε μία πολυμετοχική εταιρεία, συνεχίζοντας την εκπλήρωση του στόχου του ιδρυτή της για ποιοτικά, ακριβά και ασφαλή αυτοκίνητα.

Με την πάροδο του χρόνου προεκτάθηκε και σε παρεμφερείς τομείς και σήμερα μεγάλο μέρος των εσόδων της προέρχεται από την παραγωγή λεωφορείων, φορτηγών, εκσκαπτικών μηχανημάτων, πολεμικού υλικού, εξαρτημάτων και μηχανών για πλοία και αεροπλάνα.

Λίγο πριν το 2000, ο τομέας των αυτοκινήτων της Volvo εξαγοράσθηκε από την αμερικανική Ford, επειδή λόγω του μεσαίου μεγέθους της δεν μπορούσε να αντέξει τον ανταγωνισμό. Από το 2009 πέρασε σταδιακά στον πλήρη έλεγχο της κινέζικης Geely.

Ο Όμιλος Volvo σήμερα απασχολεί σχεδόν 100 χιλιάδες υπαλλήλους, με την παραγωγή του να απλώνεται σε 25 χώρες και τις πωλήσεις του σε 185 χώρες. Ο Όμιλος παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες σε χρηματοδότηση και συντήρηση. Οι πωλήσεις του Ομίλου για το 2004 έφεραν έσοδα 22 δισεκατομμύρια δολάρια.

Το 2018 η Volvo πέτυχε νέο ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων για 5η συνεχόμενη χρονιά, ενώ επίσης για πρώτη φορά είδε τις παγκόσμιες ετήσιες πωλήσεις της να ξεπέρασαν τα 600.000 αυτοκίνητα.

Η Volvo και το υδρογόνο:

Αν κάτι χαρακτήριζε τη Volvo από το ξεκίνημα της στο χώρο των αυτοκινήτων, ήταν η καινοτομία. Έτσι, τώρα που το υδρογόνο αποτελεί ‘’νέα μόδα’’ στην κίνηση των αυτοκινήτων, θα ήταν αδύνατον οι Σουηδοί να απέχουν.

Εδώ και σχεδόν μία 5ετία, η Volvo έχει στα σκαριά νέους κινητήρες, πέραν της βενζίνης και του πετρελαίου. Πάνω σε αυτό το στόχο, έχει εντάξει και τα αυτοκίνητα που θα είναι ηλεκτρικά, και αυτά που θα κινούνται με υδρογόνο.

Ήδη έχει δημιουργήσει το νέο XC60 που είναι υβριδικό, και στόχος της είναι από το 2020 κι έπειτα να βγάλει στην αγορά πολυτελή SUV με κυψέλες υδρογόνου.

Αυτό το οποίο περιμένει ακόμα, είναι ακριβώς το ίδιο που εμποδίζει και άλλες εταιρίες να κάνουν πράξη τα αυτοκίνητα υδρογόνου, και σχετίζεται με τον ανεφοδιασμό και τα σημεία στα οποία θα πραγματοποιείται.

Όπως και να έχει, η Volvo ‘’λοξοκοιτά’’ συνεχώς τα πλάνα των άλλων εταιριών σχετικά με το υδρογόνο (Audi, BMW, Mercedes-Benz) και δε σκοπεύει για κανένα λόγο να μείνει πίσω. Συγχρόνως βέβαια δεν σκοπεύει και να ‘’στραβοπατήσει’’ στη προσπάθεια της να βγει μπροστά.

Πηγή: TomorrowNews.gr