Toyota: Έγινε ‘’ετών 82’’ και κοιτάζει το υδρογόνο

Πριν από λίγες ημέρες η Toyota είχε ''γενέθλια''. Μετά από 82 χρόνια, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί τη πρώτη δύναμη σε πωλήσεις στην Ελλάδα, την ώρα που δείχνει το δρόμο στις άλλες εταιρίες για τους κινητήρες υδρογόνου.

Η ιστορία της:

Η Toyota άρχισε να κάνει τα πρώτα της παρθενικά βήματα το μακρινό 1933μ λειτουργώντας ως τμήμα της Toyoda Automatic Loom Works που σχετιζόταν με την παραγωγή και κατασκευή αυτοκινήτων, υπό τη διεύθυνση του γιου του ιδρυτή του, Kiichiro Toyoda. Τα πρώτα οχήματα που δημιούργησε η εταιρία ήταν το επιβατηγό αυτοκίνητο Α1 και το G1. Χρονολογικά όλα αυτά υπολογίζονται το 1935. Τελικώς, η Toyota Motor ΣΙΑ ιδρύεται ως ανεξάρτητη εταιρεία κατασκευής οχημάτων στις 18 Αυγούστου του 1937..

Τα πρώτα οχήματα που κατασκεύασε η εταιρία, αρχικώς πωλήθηκαν με την επωνυμία «Toyoda», όνομα που πήγαζε από αυτό του ιδρυτή της εταιρείας, Kiichiro Toyoda. Τον Απρίλιο του 1936, είχε έρθει η στιγμή για το παρθενικό επιβατικό αυτοκίνητο Toyoda, το μοντέλο AA, του οποίου η τιμή πώλησης ήταν ¥ 3.350, δηλαδή ¥ 400 φθηνότερα από ό,τι τα αυτοκίνητα της Ford ή της GM.

Τον Σεπτέμβριο του 1936, η εταιρεία πήρε την απόφαση να διοργανώσει ένα δημόσιο διαγωνισμό που στόχο θα είχε τον σχεδιασμό ενός νέου λογοτύπου. Η νικήτρια συμμετοχή ήταν οι τρεις ιαπωνικές επιστολές κατακάνα για το όνομα «Toyoda» σε έναν κύκλο. Παρ’ όλα αυτά, ο Risaburō Toyoda, ο οποίος δεν είχε γεννηθεί με αυτό το όνομα, προτίμησε την ονομασία «Toyota» (トヨタ), ως πιο απλή οπτικά και ηχητικά. Η νεοσυσταθείσα λέξη ήταν εμπορικό σήμα και η εταιρεία καταχωρήθηκε τον Αύγουστο του 1937 ως η «Toyota Motor Company».

Το λογότυπο αυτό δεν βρίσκεται πλέον σε οχήματα, αλλά παραμένει ως το εταιρικό έμβλημα που χρησιμοποιείται στην Ιαπωνία. Παράλληλα, δεν υπήρχαν κατευθυντήριες γραμμές όσον αφορά τη χρήση του σήματος, έτσι η χρήση του λογότυπου της «TOYOTA», το οποίο χρησιμοποιήθηκε σε πολλά μέρη του πλανήτη, οδήγησε σε ασυνέπειες στις εκστρατείες μάρκετινγκ σε όλο τον κόσμο.

Η φιλοσοφία της:

Η φιλοσοφία με την οποία δραστηριοποιείται η Toyota, έχει ανά τα χρόνια εξελιχθεί από την προέλευση της εταιρείας. Συγκεκριμένα, αντανακλάται στους όρους «Lean Manufacturing» και την παραγωγή Just In Time, οι οποίες διαδραμάτισαν καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξή της. Οι διευθυντικές αξίες της Toyota και οι επιχειρηματικές μέθοδοι είναι γνωστές συλλογικά ως η μέθοδος Toyota Way.

Τον Απρίλιο του 2001, η Toyota εξέδωσε την «Toyota Way 2001», ένα σύνολο στρατηγικών και κατευθυντήριων γραμμών που όλοι οι εργαζόμενοι της Toyota θα πρέπει να τηρούν. Σύμφωνα με τις δύο κλάσεις του σεβασμό στον άνθρωπο και τη συνεχή βελτίωση, η Toyota συνοψίζει τις αξίες της και τις κατευθυντήριες γραμμές δεοντολογίας με τις ακόλουθες πέντε αρχές:

  • Πρόκληση
  • Μέτρων βελτίωσης (kaizen)
  • Genchi genbutsu (να πάτε και να δείτε)
  • Σεβασμός
  • Ομαδική εργασία

Η Toyota στην Ελλάδα:

Αν η Toyota σε μία Ευρωπαϊκή χώρα ‘’παίζει μπάλα’’ σχεδόν μόνη της, αυτή τότε είναι σίγουρα η Ελλάδα. Η Ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία κερδίζει κάθε χρόνο από το 2009 έως σήμερα (την τελευταία 10ετία δηλαδή) τη 1ηθέση σε πωλήσεις στην Ελλάδα. Μόλις μία χρονιά δεν τα κατάφερε, το 2012, όταν της ‘’έκλεψε’’ τη πρωτιά τελευταία στιγμή η Opel.

Το εντυπωσιακό είναι, πως με το σερί που ξεκίνησε το 2013, όχι απλά το κρατάει, αλλά χρόνο με το χρόνο αυξάνει και το μερίδιο της.

Πιο συγκεκριμένα, για το 2018, πουλήθηκαν στην Ελλάδα 11.228 μοντέλα της. Φυσικά καθοριστικό ρόλο σε αυτή την επιτυχία έχουν παίξει τρία συγκεκριμένα μοντέλα της, τα οποία πρωταγωνιστούν.

Σε κατηγορία των μικρών, το Aygo. Στη κατηγορία των μικρομεσαίων 4-πορτων το Yaris, ενώ στη κατηγορία των SUV έχει κάνε σημαντική πρόοδο το CH-R.

Η Toyota και το υδρογόνο:

Αν για κάτι φημίζεται η Toyota ανά τα χρόνια, αυτό είναι σίγουρα η διάθεση της να καινοτομεί. Με βάση τα όσα δήλωσαν οι επικεφαλής των υδρογονοκίνητων μοντέλων της εταιρίας, η Toyota σκοπεύει να εισάγει στην γκάμα της και μοντέλα υδρογόνου, από SUV έως και φορτηγά!  Ήδη η φίρμα λάνσαρε στο Τόκιο το πρώτο υδρογονοκίνητο λεωφορείο της, το Sora, που θα κάνει ντεμπούτο στους επόμενους Ολυμπιακούς Αγώνες της Ιαπωνίας. Σαφώς, το μεγάλο πρόβλημα παραμένει η κατασκευή σταθμών εφοδιασμού με υδρογόνο –η διάδοση των οποίων έχει μείνει στάσιμη ακόμη και στην Κεντρική Ευρώπη – σε αντίθεση με τους σταθμούς ηλεκτροκίνησης που πολλαπλασιάζονται παγκοσμίως.

Πηγή: Tomorrow News 

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.