Γιατί τα σημερινά ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι μονόδρομος

Η BMW πιστεύει ότι στο μέλλον θα συνυπάρχουν διάφοροι, εναλλακτικοί τύποι συστημάτων κίνησης, όπως το υδρογόνο, που επιτρέπει ανεφοδιασμό σε 4 λεπτά.

Η BMW προετοιμάζεται για τις χιλιάδες διαφρετικές απαιτήσεις της μελλοντικής μετακίνησης.

Αυτό επιβεβαιώνει η παρουσία του πρωτοτύπου κυψελών καυσίμου BMW i Hydrogen NEXT στο φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης.

Το BMW Group θεωρεί ότι καμία μεμονωμένη εναλλακτική λύση μετακίνησης δεν μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες των πελατών σε όλο τον κόσμο και ότι στο μέλλον θα συνυπάρχουν διάφοροι, «καθαροί» τύποι συστημάτων κίνησης. Τα οχήματα υδρογόνου αντιπροσωπεύουν μία ενδιαφέρουσα εναλλακτική πρόταση δίπλα στα συστήματα  ηλεκτροκίνησης με μπαταρία. 

Το 2022, το BMW Group σχεδιάζει να παρουσιάσει την επόμενη γενιά ηλεκτροκίνησης με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου σε ένα όχημα μικρής παραγωγής, βασισμένο στη σημερινή BMW X5.

Το BMW i Hydrogen NEXT δίνει μία πρώτη γεύση από τις δυνατότητες αυτού του αυτοκινήτου. Η διάθεση των οχημάτων κυψελών καυσίμου στους πελάτες θα ξεκινήσει το 2025 το νωρίτερο, αλλά ο χρόνος εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις απαιτήσεις της αγοράς και τις συνολικές συνθήκες. 

Τα ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου (FCEVs) μπορούν να προσφέρουν απεριόριστες μετακινήσεις μηδενικών ρύπων με χαρακτηριστικά χρήσης παρόμοια με αυτά των συμβατικών αυτοκινήτων:

  • ρόνους ανεφοδιασμού κάτω από τέσσερα λεπτά,
  • μεγάλη αυτονομία,
  • κανένα συμβιβασμό στην άνεση,
  • καταλληλότητα για ρυμούλκηση και ελάχιστη εξάρτηση από τις κλιματικές συνθήκες,

Για να επιτευχθούν όλα τα παραπάνω, χρειάζεται η κατάλληλη υποδομή υδρογόνου. Στις περισσότερες χώρες, τέτοιες υποδομές ανεφοδιασμού βρίσκονται ακόμα σε αρχικό στάδιο εξέλιξης.

 

BMW & Toyota

Το BMW Group πάντως, έχει ήδη αποδείξει την καταλληλότητα της τεχνολογίας για καθημερινή χρήση.

  • Το 2013, το BMW Group και η Toyota Motor Corporation αποφάσισαν να συνεργαστούν για να εξελίξουν ένα σύστημα κίνησης με τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Από το καλοκαίρι του 2015, το τμήμα έρευνας του BMW Group δοκιμάζει ένα μικρό στόλο πρωτότυπων οχημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου της BMW Σειράς 5 GT που χρησιμοποιούν σύστημα κίνησης – προϊόν συνεξέλιξης – με μία συστοιχία κυψελών καυσίμου της Toyota.
  • Το 2016, οι δύο εταιρίες υπέγραψαν συμφωνία συνεργασίας στην εξέλιξη προϊόντων.
  • Το 2017, το BMW Group και η Toyota ένωσαν τις δυνάμεις τους με έντεκα κορυφαίες εταιρίες από το χώρο της ενέργειας, των μεταφορών και της βιομηχανίας γενικότερα για να λανσάρουν μία παγκόσμια πρωτοβουλία, γνωστή ως Hydrogen Council (Συμβούλιο Υδρογόνου).

Στόχος είναι η δημιουργία ενός κοινού οράματος και η υλοποίηση μιας ενεργειακής επανάστασης με καύσιμο το υδρογόνο.

Από τον Ιούνιο του 2019, το Hydrogen Council έχει αυξηθεί και απαρτίζεται από 60 εταιρίες μέλη.

 

Πηγή: thetoc.gr