ΈΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΚΙΝΗΣΗ ΙΧ ΜΕ ΚΑΥΣΙΜΟ ΥΔΡΟΓΟΝΟ Ή ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ

Η έρευνα που στοχεύει στην ανάπτυξη φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών για την κίνηση των οχημάτων με τη μικρότερη δυνατή κατανάλωση καυσίμου, είναι απαίτηση των καιρών μας και πράγματι φαίνεται να βρίσκεται σε καλό δρόμο.

Η TUCer (Technical University of Crete Eco Racing) είναι η ομάδα του Πολυτεχνείου Κρήτης που κατασκευάζει οχήματα από το 2008, τα οποία αναπτύσσονται εξ ολοκλήρου στο Διατμηματικό Εργαστήριο Εργαλειομηχανών και στο Εργαστήριο Ευφυών Συστημάτων και Ρομποτικής και αποτελείται από φοιτητές, μόνιμο προσωπικό και καθηγητές του Πολυτεχνείου.

Με την κατασκευή οχημάτων, τα οποία αξιοποιούν τεχνολογία αιχμής που περιλαμβάνει κυψέλη καύσιμου υδρογόνου και κίνηση με ηλεκτρικό κινητήρα με μηδενικούς ρύπους κατά την κίνηση του οχήματος, και παρουσιάζουν εξαιρετικά καινοτόμες ιδέες στον τομέα της ασφάλειας, η ομάδα TUCer χαρίζει στη χώρα μας σημαντικές διακρίσεις.

ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ

Το Eco Racer I, κατασκευάστηκε το Μάιο του 2008. Στη συνέχεια η ομάδα σχεδίασε, εξέλιξε και κατασκεύασε ένα καινούργιο όχημα, το Eco Racer II, που ήταν ένα πρωτότυπο, τετράτροχο, μονοθέσιο ηλεκτρικό όχημα πόλης και κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου από τα εργαστήρια του Πολυτεχνείου της Κρήτης. Αποτέλεσε πλατφόρμα πειραματισμού για προβλήματα που σχετίζονταν με την επίτευξη χαμηλής κατανάλωσης, την οδηγική ασφάλεια αλλά και την αυτόνομη πλοήγηση ενώ παράλληλα κάλυψε εκπαιδευτικές ανάγκες των εργαστηρίων κι αποτέλεσε αντικείμενο έρευνας με στόχο τη συνεχή εξέλιξή του και τη βελτίωση των επιδόσεών του.

Η ομάδα TUCer συμμετείχε πρώτη φορά σε διαγωνισμό το 2008 και συγκεκριμένα στο Μαραθώνιο Οικονομίας της Shellστον οποίο συμμετέχουν ετησίως πάνω από 200 εκπαιδευτικά ιδρύματα από όλο τον κόσμο, εδώ και 25 χρόνια. Η πρώτη μεγάλη επιτυχία, όμως, ήλθε το Μάιο του 2010, με την παρουσίαση της αναβαθμισμένης έκδοσης ER10, ενός πρωτότυπου ηλεκτροκίνητου οχήματος, εξοπλισμένου με κυψέλες καύσιμου υδρογόνου, στο οποίο εντάχθηκαν εξελιγμένα συστήματα ασφάλειας και προηγμένα υλικά για μείωση βάρους. Το 2011, η ομάδα TUCER συμμετείχε και πάλι στο διαγωνισμό ασφαλείας ADAC Safety Award και κέρδισε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το πρώτο βραβείο με το όχημα ER11, το οποίο διέθετε εξελιγμένο σύστημα ελέγχου ενεργειακής κατανάλωσης, χρήση υπερελαφρών υλικών σε μεγαλύτερο ποσοστό αλλά και άλλα νέα συστήματα. To 2013, η ομάδα επέστρεψε από το Shell Eco Marathon κατακτώντας την πρώτη θέση στο διαγωνισμό Student Energy Challenge, στον οποίο πήρε και το βραβείο του κοινού. Επίσης κατετάγη 4η, επιτυγχάνοντας την καλύτερη μέχρι σήμερα επίδοσή της στην κατανάλωση, με 62.8Km/Kwh.

Πηγή: excellence.minedu.gov.gr