Οχήματα φιλικά προς την τσέπη και το περιβάλλον μέσω υδρογόνου

Είμαστε στη Λισσαβόνα, μπροστά από το περίφημο Μοναστήρι των Ιερωνυμιτών. Τα ταξί που θα δείτε σε λίγο μοιάζουν με τα συνηθισμένα ταξί που έχουμε στις πόλεις. Στην πραγματικότητα όμως έχουν κάτι πολύ ιδιαίτερο.

Αυτό το ταξί έχει μια συσκευή για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Η μείωση είναι ένα λίτρο στα 100 χιλιόμετρα, ενώ μειώνονται και οι εκπομπές καυσαερίου. Είμαι πραγματικά πολύ χαρούμενος, επειδή η συσκευή είναι ταυτόχρονη πολύ οικολογική και επιτρέπει τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων.

Η συσκευή ονομάζεται «Απόλυτο Κύτταρο» και έχει δημιουργηθεί από μια μικρή πορτογαλική εταιρία, που ονομάζεται «Απόλυτη Ενέργεια». Συνδέεται με το ηλεκτρικό σύστημα του αυτοκινήτου και χρησιμοποιεί την ενέργεια, που προέρχεται από την μπαταρία. Οι κατασκευαστές της συσκευής ισχυρίζονται ότι τα τεστ που έχουν κάνει, επιβεβαιώνουν μια μείωση της κατανάλωσης βενζίνης κατά 30% και 65% μείωση της εκπομπής καυσαερίων.

Για να δούμε όμως πώς λειτουργεί το «Απόλυτο Κύτταρο». Η συσκευή παράγει υδρογόνο, μέσω της ηλεκτρόλυσης του νερού, δηλαδή μέσω του χωρισμού των βασικών του στοιχείων, υδρογόνου και οξυγόνου. Το νερό βρίσκεται μέσα στη συσκευή. Στη συνέχεια το υδρογόνο προωθείται στον κινητήρα, μέσω του αγωγού εισαγωγής αέρα. Το υδρογόνο εισέρχεται στον θάλαμο καύσης, μαζί με τον αέρα και αναμιγνύεται με τη βενζίνη. Το υδρογόνο βελτιώνει την καύση, μειώνοντας την ποσότητα βενζίνης που είναι αναγκαία για την κίνηση του οχήματος.

Ο καθηγητής Χοσέ Τριμπολέτ από το Ανώτερο Τεχνικό Ινστιτούτο της Λισαββόνας εξηγεί γιατί έχουμε εξοικονόμηση βενζίνης:

«Χάρις στην τεχνολογία που χρησιμοποιείται, αυτές οι μικρές φυσαλίδες υδρογόνου που εισρέουν στο στόμιο, κάνουν την καύση να είναι πολύ πιο ολοκληρωμένη, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να έχει μεγαλύτερη ιπποδύναμη. Η ίδια ποσότητα καυσίμου παράγει μεγαλύτερη ιπποδύναμη από ότι προηγουμένως, προσφέροντας εξοικονόμηση κατά 30% στη βενζίνη που έχουν ανάγκη τα οχήματα».

Όλες οι συσκευές δοκιμάζονται εξονυχιστικά, πριν βγουν στην αγορά. Γίνονται οι απαραίτητοι έλεγχοι, ώστε να υπάρχει ασφάλεια για την ποσότητα του υδρογόνου που παράγεται. Η διαφορά με αυτή την καινοτομία σε σχέση με ό,τι υπήρχε στο παρελθόν είναι ότι για πρώτη φορά το υδρογόνο χρησιμοποιείται ως μέσο βελτίωσης της καύσης και όχι ως καύσιμο.

«Αυτή η τεχνολογική προσέγγιση βασίζεται στο υδρογόνο. Η τεχνολογία υδρογόνου έχει προχωρήσει πολύ τα τελευταία χρόνια, με αρκετές εφαρμογές και καινοτομίες. Αλλά πάντα χρησιμοποιώντας το υδρογόνο, ως καύσιμο. Εδώ δεν ακολουθούμε αυτή την ιδέα. Το κόνσεπτ που έχουμε είναι απλό. Δεν απαιτούνται δεξαμενές υψηλής πίεσης, όπου θα αποθηκεύουμε μεγάλες ποσότητες υδρογόνου. Αυτό κοστίζει πολύ. Πρόκειται για μια μικρή επένδυση που αφορά τον μεσαίο καταναλωτή» επισημαίνει ο καθηγητής Χοσέ Τριμπολέτ.

Το «Απόλυτο Κύτταρο» έχει επίσης τοποθετηθεί σε αλιευτικά σκάφη. Σ’ αυτές τις περιπτώσεις τοποθετούνται περισσότερες μονάδες, καθώς η κάθε συσκευή αφορά 2,3 λίτρα κινητήρα. Ο μαύρος καπνός που βγαίνει από τους σωλήνες, έχει μειωθεί σημαντικά. Στις βάρκες, το κόστος του καυσίμου είναι σημαντικό, άρα η νέα τεχνολογία μπορεί να δώσει ακόμη πιο θεαματικά αποτελέσματα. Ένα μεσαίο αλιευτικό σκάφος καταναλώνει συνήθως 140 λίτρα ντίζελ την ώρα. Οι ψαράδες παρατήρησαν ότι τα καύσιμα διαρκούν όχι μόνο 5 πλέον μέρες, αλλά 6.

Το ίδιο συμβαίνει και στα φορτηγά. Παρατηρήθηκε ότι η συσκευή επιτρέπει στα οχήματα να κινούνται πιο γλυκά, με μικρότερη ανάγκη για αλλαγή ταχυτήτων, καθώς έχουν μεγαλύτερη ροπή, σε χαμηλές στροφές.

Η παραγωγή και η πώληση των συσκευών ξεκίνησε στις αρχές του 2014. Έχουν ήδη πωληθεί 5.000 κομμάτια, περίπου στα 300 Ευρώ η κάθε μία, ανάλογα με τον τύπο του προϊόντος. Το «Απόλυτο Κύτταρο» διαρκεί για 70.000 χιλιόμετρα. Στη συνέχεια πρέπει να το επαναφορτίσουμε.

Πηγή: Euronews.com