Υδρογόνο | Πως ενισχύει το ρόλο της πράσινης οικονομίας;

Με ποιο τρόπο το υδρογόνο αντιμετωπίζεται σήμερα από τη πλειοψηφία του πλανήτη ως η λύση που θα φέρει τη πράσινη ενέργεια στη ζωή μας;

Ο ρόλος του υδρογόνου σε μία περίοδο που η πράσινη ενέργεια είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στην Ευρώπη, αλλά και τον κόσμο, αρχίζει βήμα-βήμα να ενισχύεται όλο και περισσότερο. Έτσι αυξάνονται οι ειδικοί που εκφράζουν την άποψη πως το υδρογόνο έχει τη δυνατότητα να διαδραματίσει ένα πρωταγωνιστικό ρόλο στην προσπάθεια που πραγματοποιεί η Ευρώπη για ενεργειακή μετάβαση.

Όλοι γνωρίζουμε πως ο ρόλος που έχουν σήμερα το πετρέλαιο και η βενζίνη είναι ο σημαντικότερος. Παρ’ όλα αυτά, οι μελέτες γύρω από την ενεργειακή μετάβαση στην οποία αναφερθήκαμε και προ ολίγου, τείνουν να προβλέψουν πως σε σχεδόν δύο ή τρεις δεκαετίες η συμμετοχή του πετρελαίου και της βενζίνης στην παγκόσμια ενεργειακή τροφοδοσία θα έχει ‘’πέσει’’ σχεδόν 10% σε σχέση με σήμερα.

Για να γίνουν πράξη όλα αυτά, οφείλουν οι διεθνείς και ευρωπαϊκοί οργανισμοί να συνεχίσουν να πατούν στον ίδιο δρόμο με σήμερα, αντιμετωπίζοντας ως προτεραιότητα την πράσινη ενέργεια. Πρέπει επομένως να συνεχίσει να τηρείται το πλάνο εκείνο που θέλει τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης έτοιμα για θυσίες που θα φέρουν αλλαγή στο ενεργειακό πλαίσιο της Γηραιάς Ηπείρου.

Το υδρογόνο τοποθετείται στην κατηγορία ‘’power to gas’’, αποτελώντας αναπόσπαστο μέλλον της τεχνολογίας αυτής. Πλέον στις μέρες μας το υδρογόνο παράγεται κυρίως από φυσικό αέριο σε ποσοστό 68%, ενώ ακολουθεί το πετρέλαιο με 16%, ο άνθρακας με 11% και η ηλεκτρική ενέργεια με 5%.

Η βασική αιτία για την οποία το υδρογόνο αποτελεί σήμερα κέντρο συζήτησης για τη πράσινη ενέργεια, είναι η οι δυνατότητες και η ευελιξία κινήσεων που προσφέρει. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε τόσες πολλές λειτουργίες, που ουσιαστικά λύνει τα χέρια όλων. Δύναται να αποτελεί καύσιμο θέρμανσης, ενώ παράλληλα μπορεί να δώσει και λύσεις σε ζητήματα όπως ο ηλεκτρισμός. Παράλληλα έχουν γίνει αρκετά πειράματα ώστε το υδρογόνο να χρησιμοποιείται και σε μπαταρίες κινητών τηλεφώνων.

Φυσικά, στη κορυφή βρίσκεται η δυνατότητα χρήσης του σε αυτοκίνητα, με τις περισσότερες εταιρίες να καταστρώνουν ήδη τα σχέδια τους σχετικά με την ένταξη του στις μηχανές τους, ως βασικό καύσιμο. Για να γίνει βέβαια αυτό πράξη θα πρέπει πρώτα να λυθούν ορισμένα ζητήματα τα οποία μένουν έως σήμερα άλυτα.

Σε πρωταρχικό βαθμό θα πρέπει να λυθεί το ζήτημα που σχετίζεται με την τροφοδότηση των αυτοκινήτων, καθώς έως σήμερα δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο πλάνο σχετικά με τον ανεφοδιασμό των αυτοκινήτων. Οι σταθμοί ανεφοδιασμού είναι ελάχιστοι και κοστίζουν πολύ. Επομένως στόχος είναι λυθεί το ζήτημα αυτό όσο πιο σύντομα γίνεται.

Hydrogen Online Team