Και κυψέλες υδρογόνου στην κούρσα της ηλεκτροκίνησης

Eπίδειξη των επιτυχιών της στον τομέα των μηδενικών ρύπων κάνει αυτές τις μέρες η BMW στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, ανακοινώνοντας ότι επόμενος στόχος για το γερμανικό Group είναι το ένα εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα (ηλεκτρικά μπαταρίας και plug-in υβριδικά) οχήματα στο δρόμο μέχρι το 2021. 

Ενώ η είδηση για την ανάπτυξη ειδικού στόλου οχημάτων κυψελών καυσίμου για την πραγματοποίηση προγράμματος δοκιμών από το 2022, που συνόδευσε την παρουσίαση του σχετικού πρωτοτύπου SUV, BMW i Hydrogen NEXT concept, δείχνει ότι η ηλεκτροκίνηση ενδεχομένως θα κινηθεί σε πολλούς παράλληλους δρόμους και όχι σε μία αποκλειστική λεωφόρο, αυτή των 100% ηλεκτρικών οχημάτων που λειτουργούν με μπαταρίες (BEV – Battery Electric Vehicles)
 
«Μέχρι τα τέλη του 2021, στοχεύουμε να έχουμε συνολικά ένα εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα οχήματα στους δρόμους», δήλωσε λοιπόν ο Oliver Zipse, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG, στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA). «Ήδη βρισκόμαστε στην πρώτη γραμμή της ηλεκτροκίνησης. Κανείς κατασκευαστής δεν έχει παραδώσει τόσα ηλεκτροκίνητα οχήματα σε πελάτες στη Γερμανία από την αρχή της χρονιάς, όσα το BMW Group. Στη Νορβηγία, τα τρία στα τέσσερα νέα οχήματα επί των πωλήσεων του BMW Group έχουν σύστημα ηλεκτροκίνησης».
 
Προσβλέποντας στην επόμενη δεκαετία, ο Zipse εκτιμά ότι η ηλεκτροκίνηση θα εξελιχθεί με διαφορετικούς ρυθμούς σε κάθε αγορά – λόγω διαφορών στην υποδομή, στα οδηγικά προφίλ των πελατών και στα ρυθμιστικά πλαίσια που ισχύουν σε κάθε χώρα. Σύμφωνα με τις προβλέψεις του BMW Group, η ζήτηση των πελατών πρέπει να διασφαλίζει ότι πάνω από το 50% των ταξινομήσεων νέων οχημάτων στην πολυτελή κατηγορία της Κίνας θα αφορά αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV) το 2030. Το αντίστοιχο ποσοστό για την Ευρώπη και τις ΗΠΑ (που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο) υπολογίζεται περίπου στο 25%.
 
«Το BMW Group είναι μία παγκόσμια εταιρία. Θα είμαστε σε θέση να προσφέρουμε στους πελάτες μας όλες τις σχετικές τεχνολογίες κίνησης: τους συμβατικούς κινητήρες μας με εξαιρετική απόδοση, συστήματα ηλεκτροκίνησης με μπαταρία, plug-in υβριδικά και, στο μέλλον, οχήματα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου», συνέχισε ο Zipse. «Αυτό μας τοποθετεί σε μία πολύ ισχυρή στρατηγική θέση για να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις της μελλοντικής μετακίνησης και της κλιματικής αλλαγής».
 
Η τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου μπορεί να αποτελέσει μία ρεαλιστική λύση, κυρίως για μεγάλες αποστάσεις, αφού ο ανεφοδιασμός ενός οχήματος με υδρογόνο δεν διαρκεί περισσότερο από τον ανεφοδιασμό ενός συμβατικού οχήματος με βενζίνη ή diesel. Το BMW Group εκτιμά ότι η ζήτηση για τη συγκεκριμένη τεχνολογία θα αυξηθεί το δεύτερο μισό της επόμενης δεκαετίας.
 
Ο Zipse επιβεβαίωσε το επίσης ότι θα υπάρχει σημαντική επιτάχυνση της επέκτασης της ηλεκτροκίνησης από πλευράς του γερμανικού ομίλου: Τα 25 ηλεκτροκίνητα μοντέλα (τα μισά από τα οποία θα είναι BEV) που είχαν ανακοινωθεί για το 2025 θα διατίθενται τώρα δύο χρόνια νωρίτερα. Τη βάση γι’ αυτό παρέχουν ευέλικτες αρχιτεκτονικές για πλήρως ηλεκτρικά οχήματα, plug-in υβριδικά και μοντέλα με κινητήρες καύσης, καθώς και ένα πολύ ευέλικτο σύστημα παραγωγής.
 
Σε σχετική ανακοίνωση τέλος της εταιρίας επισημαίνεται ότι το BMW iX3, το οποίο αναμένεται στην αγορά το 2020, θα διαθέτει σύστημα ηλεκτροκίνησης “e-drive” πέμπτης γενιάς, που κατασκευάζεται χωρίς σπάνιες γαίες. Ενώ το κοβάλτιο για τα στοιχεία των μπαταριών προέρχεται απευθείας από ορυχεία που βρίσκονται στην Αυστραλία και το Μαρόκο.

Πηγή: tvxs.gr