Με υδρογόνο η κίνηση των απορριμματοφόρων του Δήμου Κοζάνης

Η παρουσίαση μιας καινοτόμου πρότασης αναφορικά με την εκμετάλλευση της λυματολάσπης από τους βιολογικούς σταθμούς της ΔΕΥΑ  Κοζάνης στην παραγωγή υδρογόνου πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του δημοτικού συμβουλίου της Δευτέρας 18 Νοεμβρίου.

Ο δήμαρχος κ. Λάζαρος Μαλούτας έκανε λόγο για μια πρόταση του Παν/μιου Δυτ. Μακεδόνιας, η οποία έχει και τη στήριξη της περιφέρειας Δυτ. Μακεδονίας, και  αφορά στην παραγωγή υδρογόνου για την κίνηση οχημάτων, όπως τα απορριμματοφόρα του Δήμου, από την επεξεργασία της λυματολάσπης. Ένα έργο που η υλοποίηση του θα χρειαστεί γύρω στα δύο χρόνια και προϋπολογισμό  ύψους 6 εκατομμυρίων ευρώ. Το αποτέλεσμα θα είναι, όπως τόνισε ο κ. Μαλούτας, «η  ατμόσφαιρα της πόλης να μην ρυπαίνεται από διοξείδιο του άνθρακα».

Πιο εξειδικευμένες πληροφορίες έδωσε ο κ. Γιάννης Μαρνέλλος, καθηγητής του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Παμ/μιου Δυτ. Μακεδονίας και πρόεδρος του Cluster βιοοικονομίας και περιβάλλοντος Δυτ. Μακεδονίας. Ανέφερε πως επρόκειτο για μία πρόταση που κατατίθεται στα πλαίσια πρόσκλησης «αστικές καινοτόμες δράσεις», στην οποία μπορούν να συμμετέχουν δήμοι άνω των 50.000 κατοίκων. Συζητήσεις είχαν γίνει και κατά την προηγούμενη και με την νυν δημοτική αρχή και είναι ένα έργο που συγκαταλέγεται στο έργο «άσπρος δράκος» της περιφέρειας.

Είναι ένα «πιλοτικό έργο», όπως τόνισε ο κ. Μαρνέλλος και το υδρογόνο, που θα παράγεται, αναμένεται να χρησιμοποιηθεί για την μετακίνηση ειδικά σχεδιασμένων απορριμματοφόρων, που θα είναι αθόρυβα, σε mini bus που θα μεταφέρουν παιδιά στους παιδικούς σταθμούς και στα σάρωθρα.

Τα οφέλη της χρήσης του υδρογόνου από οχήματα είναι αρκετά, κατά τον κ. Μαρνέλλο, και αφορούν : περιβαλλοντικά οφέλη, το κόστος που θα γλυτώνει η ΔΕΥΑΚ, τη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα, αθόρυβη κίνηση, εξοικονόμηση ενέργειας, και οικονομικά οφέλη από τη μείωση του κόστους καυσίμων.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως επρόκειτο για μια καινοτόμα ενέργεια που όχι μόνο δε συναντάται πουθενά αλλού στην Ελλάδα, αλλά είναι και η πρώτη που επιχειρείται στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Πηγή: prlogos.gr

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.