Γαλλία: Μέρος της απανθρακοποίησης το υδρογόνο - Εξετάζεται η μίξη του με το φυσικό αέριο στα δίκτυα

Την δυνατότητα το γαλλικό δίκτυο αερίου να προσαρμοστεί ώστε να μεταφέρει ένα μίγμα φυσικού αερίου και υδρογόνου σε ποσοστό 20% από το 2030 και μετά, ως μέρος των προσπαθειών για περιορισμό των εκπομπών άνθρακα, επισήμαναν οι διαχειριστές του δικτύου.

Το υδρογόνο παράγει νερό όταν καίγεται παρά το αέριο του θερμοκηπίου, διοξείδιο του άνθρακα, προσφέροντας ένα καθαρό καύσιμο αν αυτό παράγεται από ανανεώσιμες πηγές όπως η αιολική και ηλιακή ενέργεια και όχι από πετρέλαιο και φυσικό αέριο που σήμερα αποτελούν κατά κύριο λόγο την πηγή παραγωγής του.

GRTgaz, GRDF, Elengy και άλλοι διαχειριστές αναφέρουν ότι στο δίκτυο θα μπορούσε αρχικά να χρησιμοποιηθεί μια μίξη φυσικού αερίου και υδρογόνου, με το δεύτερο σε αναλογία 6%. Συστήνουν δε στην κυβέρνηση να θέσει ένα στόχο 10% μέχρι το 2030 και 20% για τη συνέχεια.

Η Γερμανία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχουν επίσης μελετήσει το ενδεχόμενο να αναμείξουν φυσικό αέριο και υδρογόνο στα δίκτυα μεταφοράς ΦΑ ως μέτρο για την περιορισμό των εκπομπών ρύπων.

Ωστόσο, η υιοθέτηση του υδρογόνου ως καυσίμου ακόμη ενέχει μια σειρά προκλήσεις, όπως τονίζεται σε σχετικό ρεπορτάζ του Reuters. Το αέριο μπορεί να παράγεται από νερό μέσω της διαδικασίας της ηλεκτρόλυσης, όμως απαιτούνται τεράστιες ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας και επομένως τα όποια οφέλη αντισταθμίζονται αρνητικά αν η απαιτούμενη ενέργεια προέρχεται από ορυκτά καύσιμα.

Για παράδειγμα, το μεγαλύτερο μέρος της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας στη Γαλλία προέρχεται από τα πυρηνικά εργοστάσια, απέναντι στα οποία περιβαλλοντολόγοι εναντιώνονται επειδή αυτά παράγουν ραδιερνεργά απόβλητα ακόμη κι αν δεν εκπέμπουν αέρια του θερμοκηπίου κατά την λειτουργία τους.

Στόχος της Γαλλίας, ως προς τον μακροπρόθεσμο ενεργειακό σχεδιασμό της χώρας, είναι η απανθρακοποίηση της βιομηχανικής παραγωγής υδρογόνου κατά 10% μέχρι το 2023, έχοντας ήδη λάβει την απόφαση για επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ φέτος προς ενθάρρυνση της χρήσης του υδρογόνου, κυρίως στον κλάδο των μεταφορών.

Πηγή: energypress.gr