Hyzon Motors: ο νέος «παίκτης» στο υδρογόνο

Hyzon Motors: ο νέος «παίκτης» στο υδρογόνο

Ηλεκτρικά λεωφορεία κυψελών καυσίμου και υδρογονοκίνητα φορτηγά για συρμούς μικτού βάρους έως και 80 τόνων, εξελίσσει πυρετωδώς η αμερικάνικη εταιρεία Hyzon Motors.

Η εταιρεία ιδρύθηκε μόλις στα μέσα του περασμένου Μαρτίου, ξεπηδώντας μέσα από τους κόλπους της Horizon Fuel Cell Technologies, που μετρά 16 χρόνια ενασχόλησης με τις κυψέλες καυσίμου. Τα σχέδια της start-up εταιρείας από την Πολιτεία της Νέας Υόρκης, κάνουν λόγο για έναρξη της παραγωγής αργότερα φέτος.

Στη γκάμα των ηλεκτρικών λεωφορείων υδρογόνου της μάρκας, περιλαμβάνεται το 12μετρο μοντέλο με 2 ή 3 άξονες και το αρθρωτό των 18 μέτρων, με τις κυψέλες καυσίμου να έχουν ισχύ 61, 82 ή 102 kW (82, 110 και 138 hp αντίστοιχα). Σύμφωνα με την εταιρεία, τα λεωφορεία διαθέτουν έγκριση κυκλοφορίας και στην Ευρώπη και εξοπλίζονται με προηγμένα συστήματα ασφάλειας όπως τα Emergency Forward Braking System, Adaptive Cruise Control και Lane Departure Assistance.

Φορτηγά με αυτονομία έως και 2.000 χλμ.

Παράλληλα, σε 6x4 και 8x4 εκδόσεις μικτού βάρους 40 έως 80 τόνων, θα κατασκευάζονται από τον προσεχή Νοέμβριο τα φορτηγά υδρογόνου της Hyzon Motors. Η έκδοση των 40 τόνων μικτού βάρους θα εξοπλίζεται με κυψέλες καυσίμου των 150 kW (201 hp), με την επόμενη (40-60t) να φέρει κυψέλες ισχύος 200 kW (268 hp). Η κορυφαία έκδοση των 80 τόνων, για εφαρμογές όπως τα λεγόμενα «road trains» της Αυστραλίας, θα διαθέτει κυψέλες των 370 kW (496 hp).

Προσφέρονται τέσσερις επιλογές αυτονομίας, ανάλογα με τον αριθμό των δεξαμενών υδρογόνου, οι οποίες τοποθετούνται η μία πάνω στην άλλη πίσω από την καμπίνα του οδηγού, καταλαμβάνοντας χώρο μήκους 450 χλστ. Αν επιλεγεί η μονή στοίβα ντεπόζιτων υδρογόνου χωρητικότητας 48 κιλών, η αυτονομία είναι της τάξης των 500 χλμ. Σε περίπτωση που τοποθετηθούν δύο στοίβες η αυτονομία διπλασιάζεται και αντίστοιχα φτάνει μέχρι τα 2.000 χλμ., όταν το φορτηγό φέρει τέσσερις στοίβες με ντεπόζιτα χωρητικότητας 192 κιλών υδρογόνου.

Δίχως να τον αποκαλύπτει, η εταιρεία τονίζει πως συνεργάστηκε με κορυφαίο Ευρωπαίο κατασκευαστή στην εξέλιξη του σασί και της καμπίνας του φορτηγού, τον κύκλο ζωής του οποίου υπολογίζει στο ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα.

Αξίζει να αναφερθεί, κλείνοντας, πως στα σχέδια της Hyzon Motors περιλαμβάνεται και η κατασκευή ενός υδρογονοκίνητου βαν διανομών μήκους 6 μέτρων, καθώς και ενός mini-bus χωρητικότητας 12-15 επιβατών, η αυτονομία των οποίων αναμένεται να φτάνει μέχρι και τα 800 χλμ.

Πηγή : troxoikaitir.gr