Μήπως ήρθε η ώρα για τις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου;

h ηλεκτροκινητικότητα αναπτύσσεται ταχύτατα και αποτελεί ελπίδα για τη μείωση των εκπομπών CO2, που προέρχονται από την κυκλοφορία.

Αλλά πόσο οικονομικό είναι να κυκλοφορεί ένα βαρέως τύπου φορτηγό, με ωφέλιμο φορτίο 40 τόνων, σε μεγάλες αποστάσεις χρησιμοποιώντας μόνο ηλεκτρική ενέργεια μπαταρίας; Δεδομένου του βάρους της μπαταρίας, των μεγάλων χρόνων φόρτισης και του περιορισμένου εύρους της σημερινής τεχνολογίας, οι ηλεκτρικοί κινητήρες δεν είναι η πρώτη επιλογή για βαρέα φορτηγά. Παρ’ όλα αυτά, ακόμη και φορτηγά 40 τόνων θα μπορούν να ταξιδέψουν πάνω από χίλια χιλιόμετρα σε ηλεκτρική λειτουργία, στο εγγύς μέλλον.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Το κλειδί για αυτό, είναι το σύστημα κινητήρα κυψελών καυσίμου υδρογόνου της Bosch. Όταν τροφοδοτείται με υδρογόνο που παράγεται χρησιμοποιώντας ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αυτός ο κινητήρας επιτρέπει την ουδέτερη από το κλίμα μεταφορά αγαθών και εμπορευμάτων. Η Bosch κάνει το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση αναπτύσσοντας το σύστημα κίνησης κυψελών καυσίμου, κυρίως με έμφαση στα φορτηγά και σχεδιάζει να ξεκινήσει την παραγωγή το 2022-2023. Μόλις καθιερωθούν σε φορτηγά, οι κινητήρες κυψελών καυσίμου της Bosch θα βρουν όλο και περισσότερο δρόμο στα επιβατικά αυτοκίνητα.

Ιδού επτά λόγοι για τους οποίους οι κυψέλες καυσίμου και το υδρογόνο είναι κρίσιμα δομικά στοιχεία της κινητικότητας του αύριο:

1) Ουδετερότητα του κλίματος

Σε μια κυψέλη καυσίμου, το υδρογόνο (H2) αντιδρά με οξυγόνο (O2) από τον αέρα του περιβάλλοντος. Η ενέργεια που απελευθερώνει αυτή η αντίδραση, μετατρέπεται σε ηλεκτρική ενέργεια, η οποία χρησιμοποιείται για οδήγηση. Η θερμότητα και το καθαρό νερό (H2O), είναι άλλα προϊόντα της αντίδρασης. Το Η2 λαμβάνεται χρησιμοποιώντας ηλεκτρόλυση, στην οποία το νερό διαχωρίζεται σε υδρογόνο και οξυγόνο με τη βοήθεια ηλεκτρικής ενέργειας. Η παραγωγή αυτής της ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, κάνει το σύστημα κινητήρα κυψελών καυσίμου εντελώς ουδέτερο από το κλίμα. Ειδικά για μεγάλα, βαρέα οχήματα, οι κυψέλες καυσίμου έχουν καλύτερο αποτύπωμα άνθρακα, σε σχέση με αποκλειστικά ηλεκτροκινητήρες μπαταρίας, εάν προσθέσουμε τις εκπομπές CO2 από όλο τον κύκλο ζωής ενός οχήματος.

Το μόνο που χρειάζονται τα οχήματα κυψελών καυσίμου, εκτός από τη δεξαμενή υδρογόνου τους, είναι μια πολύ μικρότερη μπαταρία για αποθήκευση ενδιάμεσου buffer. Αυτό μειώνει σημαντικά το αποτύπωμα άνθρακα στην παραγωγή.

ΠΗΓΗ : sport24.gr 

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.