Bosch: Στροφή στο υδρογόνο!

Συμφωνία με τη σουηδική εταιρεία κατασκευής συστοιχιών κυψελών καυσίμου «Powercell» υπέγραψε η Bosch, προκειμένου να ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία της στην αγορά των υδρογονοκίνητων αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων.

Με τη συμφωνία αυτή, η γερμανική εταιρεία θα πάρει για επτά χρόνια τα δικαιώματα της αναβαθμισμένης έκδοσης της συστοιχίας Powercell S3 για την αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ η σουηδική εταιρεία θα συνεχίσει να την εμπορεύεται στις υπόλοιπες εφαρμογές της. Το εμπορικό λανσάρισμα της νέας συστοιχίας Powercell S3 -η οποία προς το παρόν προσφέρεται με ισχύ 30-125 kW- προγραμματίζεται να πραγματοποιηθεί το αργότερο μέχρι το 2022.

Μάλιστα, σύμφωνα με τους ιθύνοντες της Bosch, η αγορά των επαγγελματικών οχημάτων είναι το ιδανικό πεδίο εφαρμογής της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου. Θεωρούν πως μόλις αυτές εδραιωθούν στα φορτηγά, θα περάσουν και στα ΙΧ αυτοκίνητα, αλλά για να συμβεί αυτό θα πρέπει πρώτα να περιοριστεί δραστικά το κόστος τους και ειδικά των συστοιχιών, οι οποίες αντιπροσωπεύουν σχεδόν τα 2/3 του συνολικού κόστους του συστήματος κυψελών καυσίμου. Το παραπάνω αναμένεται να συμβεί με την πρόοδο της παραγωγικής διαδικασίας.

Η συνεργασία με τη Nikola Motors

Στο μεταξύ, η Bosch συνεργάζεται με τη Nikola Motors τροφοδοτώντας το υδρογονοκίνητο βαρύ φορτηγό Nikola Two, με πλήθος συστημάτων και μερών, τα οποία μπορούν να προσαρμοστούν ώστε να ταιριάζουν και με τα υπόλοιπα οχήματα της αμερικάνικης start-up εταιρείας, όπως το Nikola One Sleeper Cab και το ευρωπαϊκό ηλεκτρικό φορτηγό υδρογόνου, Nikola Tre. Για να γίνουν πραγματικότητα τα παραπάνω, μια ομάδα μηχανικών της Bosch δούλεψε επί 2,5 χρόνια, αφιερώνοντας περισσότερες από 220.000 εργατοώρες.

Αναλυτικότερα, η Bosch βοήθησε ώστε να κατασκευαστεί ο «εγκέφαλος» του Nikola Two, παρέχοντας τη Μονάδα Ελέγχου Οχήματος (Bosch Vehicle Control Unit  - VCU), η οποία παρέχει υψηλότερη υπολογιστική ισχύ για προηγμένες λειτουργίες, μειώνοντας παράλληλα τον αριθμό των αυτόνομων μονάδων. Ακόμα, οι δύο εταιρείες εξέλιξαν από κοινού τις κυψέλες καυσίμου του φορτηγού και τον ηλεκτρικό άξονα eAxle, ο οποίος διαθέτει ρότορες και στάτορες της Bosch.

Επιπλέον, το σύστημα καμερών «Mirror Cam System» που αντικαθιστά τους συμβατικούς καθρέπτες, αποτελεί τον καρπό της συνεργασίας της Bosch με τη Mekra Lang. Της Bosch είναι και το σύστημα «Perfectly Keyless», μέσω του οποίου οι υπεύθυνοι στόλων θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν μια εφαρμογή smartphone για να διαχειριστούν τα οχήματά τους. Μέσω της ίδιας εφαρμογής, το φορτηγό θα αναγνωρίζει αυτόματα τον οδηγό του, απαλλάσσοντάς τον από την ευθύνη να κλειδώσει και να ξεκλειδώσει το όχημά του. Σημειώνεται, ακόμα, πως όλα τα συστήματα ασφάλειας και αυτόνομης οδήγησης που θα εξοπλίζουν μελλοντικά τα φορτηγά της Nikola, θα λειτουργούν χάρη και στο ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα διεύθυνσης «Servotwin» της Bosch.

Υπενθυμίζεται πως τα ηλεκτρικά φορτηγά υδρογόνου, Nikola Two και Nikola Tre, θα αποδίδουν ισχύ έως και 1.000 ίππων και ροπή μέχρι και 2.700 Nm, προσφέροντας αυτονομία που φτάνει έως και τα 1.200 χλμ., αλλά και τη δυνατότητα ανεφοδιασμού με υδρογόνο σε 15-20 λεπτά. Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, πως η Nikola Motors έχει δεχθεί μέχρι στιγμής περισσότερες από 13.000 παραγγελίες για τα φορτηγά της.

Πηγή: troxoikaitir.gr