Το υδρογόνο εδώ και πάρα πολύ καιρό διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην κίνηση των αυτοκινήτων. Πλέον, ουκ ολίγες εταιρίες έχουν ξεκινήσει να δραστηριοποιούνται στο τομέα αυτό με στόχο να μειώσουν την εκπομπή ρύπων.
Έτσι λοιπόν οι κυψέλες υδρογόνου έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας, με στόχο φυσικά τη ενίσχυση της πράσινης ανάπτυξης.
Δίχως αμφιβολία, οι ασιατικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι αυτές που το ενέταξαν πρώτες. Αποτελούν ανέκαθεν τις εταιρίες εκείνες που στο τομέα της τεχνολογικής προόδου καινοτομούν περισσότερο. Αντιμετωπίζουν την κίνηση των αυτοκινήτων… σαν επιστήμη.
Όμως, το υδρογόνο δεν έχει πείσει μόνο τις ασιατικές αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και τρεις κορυφαίες γερμανικές. Γεγονός που αποδεικνύει το πόσο σημαντικό καθίσταται το υδρογόνο σήμερα στο τομέα των αυτοκινήτων.
Ξεκινώντας με την Mercedes, το πλάνο έλεγε πως πρωτίστως θα επιδιώξουν να φέρουν στην αγορά πρώτα τα αυτοκίνητα που κινούνται με ηλεκτρισμό, και ακολούθως τα αντίστοιχα με υδρογόνο. Άλλωστε όπως είναι γνωστό, η Mercedes ασχολείται εδώ και χρόνια με τις κυψέλες υδρογόνου. Το πλάνο της εταιρίας για αυτοκίνητα υδρογόνου βασίζεται κυρίως για το 2025. Το βασικό πρόβλημα που τους κρατά πίσω, αφορά τον ανεφοδιασμό, καθώς θεωρούν πως στο κομμάτι αυτό υπάρχουν ακόμα δυσκολίες. Επάνω σ’ αυτό, η Mercedes-Benz που είναι μέλος του «Συμβουλίου Υδρογόνου» (εξετάζει τη βιομηχανοποίηση του εν λόγω καυσίμου), δηλώνει ξεκάθαρα ότι δε θέλει να δημιουργήσει η ίδια τις υποδομές για τη μεταφορά του καυσίμου. Δηλώνει όμως πρόθυμη να συνεργαστεί με εταιρείες και να τους δώσει την τεχνογνωσία της προκειμένου να τις κατασκευάσουν εκείνες.
Σε ότι αφορά την BMW, τα πράγματα εκεί φαίνονται περισσότερο απλά. Μετά από αρκετά χρόνια δοκιμών και πειραμάτων, η γερμανική εταιρία έχει φτιάξει ένα συγκεκριμένο και κοστολογημένο πλάνο για το υδρογόνο. Το μοντέλο στο οποίο θα δοκιμάσει κάτι τέτοιο, είναι το μεγάλο SUV της, το ‘’Χ5’’. Όπως ανακοινώθηκε πολύ προσφάτως, το ‘’Χ5’’ θα κυκλοφορήσει στην αγορά με 100% κυψέλη υδρογόνου το 2025. Δεν είναι στόχος, είναι γεγονός. Παράλληλα όμως, από το 2020 θα βγάλει στην αγορά το "X5" που θα τροφοδοτείται με υδρογόνο toe-in-the-water, επιδιώκοντας έτσι να ‘’τεσταρει’’ τις δυνατότητες μίας τέτοιες τεχνολογίες. Είτε σε επίπεδο αποδόσεως, είτε σε ότι αφορά την ανταπόκριση του αγοραστικού κοινού. Αμφιβολίες πάντως δεν υπάρχουν, αφού κατά τη διάρκεια δοκιμής ενός πρωτοτύπου κυψέλης καυσίμου υδρογόνου στην εγκατάσταση Miramas στη Γαλλία, οι άνθρωποι της BMW έμειναν απόλυτα ικανοποιημένοι.
Τέλος, μία ακόμα γερμανική εταιρία από το πάνω ράφι δοκιμάζει να εντάξει το υδρογόνο. Και φυσικά μιλάμε για την AUDI. Έχοντας στο μυαλό τους τα στελέχη της εταιρίας το γεγονός πως οι φυσικοί πόροι του μέλλοντος δε θα επαρκούν για τη τροφοδοσία μπαταριών, αλλά και πως το πείραμα με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχει αποδώσει τα μέγιστα, αποφάσισαν την επανεκκίνηση του προγράμματος ‘’h-tron’’. Μάλιστα όπως δήλωσε ο Bram Schot, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της γερμανικής εταιρείας, ‘’Θέλουμε να το επιταχύνουμε. Θα βάλουμε σε μεγαλύτερη προτεραιότητα τις κυψέλες υδρογόνου - με περισσότερα χρήματα, ανθρώπους και αυτοπεποίθηση’’. Παράλληλα ανακοίνωσε πως μέσα στο 2019 θα παρουσιαστεί ένα νέο FCEV (ηλεκτρικό όχημα με κυψέλες υδρογόνου) έκτης γενιάς σε μορφή πρωτοτύπου. Τέλος, σε ότι αφορά το πρώτο όχημα μαζικής παραγωγής της Audi με κυψέλες υδρογόνου, αυτό μάλλον θα περιμένουμε να έρθει στο δεύτερο μισό της επόμενης δεκαετίας.
Hydrogen Online Team