Πως το υδρογόνο μπαίνει στην F1 ;

Το επόμενο βήμα για το μέλλον της Formula 1 είναι η περαιτέρω βελτίωση των κινητήρων, χωρίς να γίνει η στροφή στην ηλεκτροκίνηση.

Ο Pat Symonds, όντας τεχνικός επικεφαλής της F1, έχει μεγάλο μερίδιο ευθύνης για τις ριζικές αλλαγές του 2021.

Τώρα, με αυτό το πλάνο να έχει πρακτικά σταθεροποιηθεί και να είναι προς υλοποίηση, επόμενος στόχος είναι η αύξηση της αποδοτικότητας των κινητήρων, με στόχο το σπορ να γίνει πιο οικολογικό και βιώσιμο.

Μιλώντας στο συνέδριο του Motorsport Industry Association, ο Βρετανός μηχανικός εξήγησε γιατί η καλύτερη ιδέα μπορεί να είναι η στροφή στους δίχρονους κινητήρες:

«Μ’αρέσει η ιδέα να γίνουν δίχρονοι οι κινητήρες. Είναι πολύ πιο αποδοτικοί, έχουν εξαιρετικό ήχο από την εξάτμιση και πολλά από τα προβλήματα των δίχρονων κινητήρων δεν υφίστανται πια.»

Και συνέχισε:

«Πρέπει να δούμε πώς θα είναι οι μονάδες ισχύος του μέλλοντος. Σε αυτό στοχεύουμε τώρα ως σπορ.»

Όσο για το μέλλον των κινητήρων εσωτερικής καύσης, ο Symonds φρονεί πως η F1 μπορεί να συνεχίσει για αρκετά χρόνια ακόμα χωρίς να επιλέξει την ηλεκτροκίνηση, κάνοντας το βήμα προς συνθετικά καύσιμα ή υδρογόνο:

«Ίσως η επόμενη μονάδα ισχύος να είναι και η τελευταία που θα χρησιμοποιεί υγρούς υδρογονάνθρακες. Πιστεύω πως είναι πολύ πιθανό να παραμείνει ο [κινητήρας] εσωτερικής καύσης, αλλά ίσως να τρέχει με υδρογόνο.

«Πιστεύω πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν ακόμα μέλλον, περισσότερο από αυτό που νομίζουν ορισμένοι πολιτικοί, γιατί οι πολιτικοί βασίζονται απόλυτα στα ηλεκτρικά οχήματα.

«Δεν έχουν τίποτα τα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά υπάρχουν λόγοι που δεν είναι ακόμα η πανάκεια.»

Όλα αυτά έρχονται να δέσουν με τη συνολική προσπάθεια του σπορ να μειώσει στο ελάχιστο το αποτύπωμα άνθρακα που έχει στον πλανήτη μέχρι και το 2030.

Πηγή: motorsportmagazine.com / totalracing.gr