Volvo & Daimler: μαζί για υδρογονο-κίνητες μεταφορές

Δύο μεγάλα ονόματα στο χώρο των οδικών μεταφορών ο όμιλος Volvo και η Daimler Truck αναλαμβάνουν πρωτοβουλία για την ανάπτυξη βιώσιμων μεταφορών με τη δημιουργία κοινοπραξίας για παραγωγή κυψελών καυσίμου (Fuel Cells – FC) μεγάλης κλίμακας. Κάτι που σημαίνει ότι οι μπαταρίες λιθίου ενδέχεται να μην είναι το ίδιο ελκυστικές για τέτοιου είδους χρήση σε σχέση με τα FC.

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, μοιραζόμενες το όραμα του Green Deal για ανθρακικά ουδέτερη Ευρώπη έως το 2050, οι δύο κορυφαίες στον κλάδο των επαγγελματικών οχημάτων εταιρείες, η Daimler Truck AG και ο Όμιλος Volvo, υπέγραψαν μια προκαταρκτική μη δεσμευτική συμφωνία για τη δημιουργία μιας νέας κοινοπραξίας. Σκοπός είναι η ανάπτυξη, παραγωγή και εμπορία συστημάτων κυψελών καυσίμου (fuel cells) για βαρέα επαγγελματικά οχήματα και άλλες χρήσεις.

Ο Όμιλος Volvo και η Daimler Truck AG θα είναι 50/50 εταίροι στην κοινή επιχείρηση, η οποία θα λειτουργεί ως ανεξάρτητη και αυτόνομη οντότητα, με την Daimler Truck AG και τον Όμιλο Volvo να συνεχίζουν να είναι ανταγωνιστές σε όλους τους άλλους τομείς της επιχείρησης. Η ένωση δυνάμεων θα μειώσει το κόστος ανάπτυξης και για τις δύο εταιρείες και θα επιταχύνει την εισαγωγή στην αγορά συστημάτων κυψελών καυσίμου.

Ο κοινός στόχος είναι και οι δύο εταιρείες να έχουν στην παραγωγή βαρέα φορτηγά οχήματα με κυψέλες καυσίμου για απαιτητικές εφαρμογές μεγάλων αποστάσεων κατά το δεύτερο μισό της δεκαετίας.


Γραμμή συναρμολόγησης κυψελών καυσίμου στο Kirchheim-Nabern. Η στεγανότητα όλων των συνδέσεων ελέγχεται και πάλι, καλού-κακού. Ελέγχονται όλα τα κυκλώματα κυκλοφορίας υδρογόνου, αέρα και ψυκτικού.

«Οι μεταφορές και η εφοδιαστική διατηρούν τον κόσμο σε κίνηση, και η ανάγκη για μεταφορές θα συνεχίσει να αυξάνεται. Πραγματικά ουδέτερες ως προς το CO2 μεταφορές μπορούν να πραγματοποιηθούν με ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, με ενέργεια που προέρχεται είτε από μπαταρίες είτε από την επιτόπια μετατροπή του υδρογόνου σε ηλεκτρική ενέργεια. Για να μπορέσουν τα φορτηγά να αντεπεξέλθουν σε μεγάλα φορτία και μεγάλες αποστάσεις, οι κυψέλες καυσίμου είναι μία πολύ καλή λύση και μια τεχνολογία στην οποία η Daimler έχει αποκτήσει σημαντική εμπειρία μέσω του τμήματος κυψελών καυσίμου της Mercedes-Benz τις τελευταίες δύο δεκαετίες.», λέει ο Martin Daum, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Daimler Truck AG και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Daimler AG.

Οι κυψέλες καυσίμου και το υδρογόνο ως καύσιμο

 

Μια κυψέλη καυσίμου υδρογόνου μετατρέπει τη χημική ενέργεια του καυσίμου, στην περίπτωση αυτή υδρογόνο και οξυγόνο (το οποίο περιέχεται στον ατμοσφαιρικό αέρα) σε ηλεκτρική ενέργεια, με μια διαδικασία αντίστροφη της ηλεκτρόλυσης. Το ρεύμα που παράγεται τροφοδοτεί τους ηλεκτρικούς κινητήρες που κινούν ένα ηλεκτρικό όχημα.

Υπάρχουν δύο βασικοί τρόποι παραγωγής υδρογόνου. Το λεγόμενο «πράσινο» υδρογόνο μπορεί να παραχθεί τοπικά στο βενζινάδικο, χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια για τη μετατροπή του νερού σε υδρογόνο. Το μπλε υδρογόνο μπορεί να παραχθεί από φυσικό αέριο, χρησιμοποιώντας τεχνολογία δέσμευσης άνθρακα για τη δημιουργία καυσίμου ουδέτερου άνθρακα.

ΠΗΓΗ : stotimoni.gr